Skandinavija: Helsinki, Stockholm, Oslo i Kopenhagen

Nastavlja se naša tura Baltik Skandinavija preko Azimu travel agencije.
Prije Skandinavije posjetili smo Baltičke zemlje: Villnius (pročitajte ovdje), Rigu (pročitajte ovdje) i Tallinn (pročitajte ovdje).

Prijateljica i ja nismo išle na predviđene izlete agencije, nego smo same istraživale gradove.

Rano u jutro, odmah u blizini Starog grada, ukrcali smo se na trajekt koji vozi do Helsinkija. Vožnja je trajala 2 h. Ne znam koja je cijena trajekta, jer smo išle preko agencije, pa su nam samo podijelili naše trajekt karte.

Pregršt putnih savjeta uz slike i video zapratite na mom Instagram profilu @ana.ivancic.sola.

Helsinki (Finska)

Prije polaska stalno sam provjeravala vrijeme za Helsinki. Pisalo je da će biti sunčano s temperaturom oko 10°C. Znala sam da sam trebala poslušati sestru i ponijeti najdeblji kaput, jer je ona rekla da je u Helsinkiju uvijek hladno i da se u 8. mj smrzla, a imala je zimsku jaknu (jer su išli na Island).

Glumim da mi nije hladno. 🙂

I eto tako, došli mi u Helsinki, temperatura -2°C, oblačno s povremenom kišom i snijegom. Datum je 10.04.2019. Na meni srednje debeli kaput. Ledeno je, ali tu smo jedan dan i nema smisla da nas hladnoća potjera na cijeli dan u kafiće. Dodatni razlog je da izbjegnemo bankrot, jer su cijene u kafićima paprene.
Valuta: Euro.

Glavnom Trgu.

Vrijeme smo provodile po strogom centru grada i luci. Glavni trg me oduševio. Nisam očekivala da je tako prostran i Katedrala na Trgu je baš lijepa.

Ako ćete posjetiti Helsinki u hladnom razdoblju, svakako odvojite dobar dio dana za zatvorenu tržnicu u samoj luci. Prepuna je malih dućančića i slatkih kafića. Ne možeš odlučiti gdje prije popiti topli napitak.

Tržnica u luci.
Unutar tržnice.

Na ručak smo išle u Picnic. Mislim da je to neki oblik njihovog fast fooda. Jela sam veliku salatu s piletinom, sirom i dva pečena krumpira u kori. Jako ukusno. Vodu si možete slobodno i besplatno točiti na šanku. Obrok je koštao ukupno 10,50 €.

Picnic

Gabriella (Viking Line)

U popodnevnim satima ukrcali smo se na kruzer Gabriella. Ima ukupno 11 katova, a mi smo bili na samom dnu, doslovno ispod razine automobila. Nije bilo signala za mobitel. 🙂

Kabina za 4 osobe. Imali smo svoj wc i kupaonicu i bilo nam je skroz ok. Premda je kabina mala, snašle smo se. Cimerice su bile odlične, tako da nije bilo problema biti u skučenom prostoru.

Zujale smo po kruzeru, po katovima na kojima je bio zabavni sadržaj, restorani, kafići itd. Muškarac i žena na finski vodili su neki zabavni program s natjecanjem i nagrađivanjem. Premda nismo skužili niti jednu jedinu riječ, baš nam je bilo zabavno. 🙂

Kasno na večer imaju disko i razne programe za mladež. Mi smo bile jako pospane i umorne, pa smo oko 22 h otišle spavati. Dodatni razlog je bio što smo se htjele jako rano ustati, otići na doručak, zauzeti super mjesto i uživati u pogledu ulaska u Stockholm, za koji nam je vodič rekao da je poseban doživljaj, jer se ulazi lagano kroz dva sata vožnjom između malih otočića.

U jutro smo se digle na vrijeme, ulovile savršen stol. Prvi do prozora s pogledom naprijed. Bile smo puna dva sata na doručku. I doživljaj je bio fantastičan. Najbolji dio putovanja.

Nije bio savršen samo pogled, nego i doručak. Ogroman otok s prevelikim izborom slatkih i slanih jela. Nisam znala što prije probati i pojesti. Doručkovale sam više puta, jer je sve bilo preukusno. 🙂

Doručak s najljepšim pogledom, vožnja 2 sata između malih otočića ispred Stockholma.

Stockholm (Švedska)

Datum je 11.04.2019. I dalje se nastavilo ledeno vrijeme, ali srećom bez padalina. Temperatura -2°C.
Uplovili smo u 10 h i imali smo vremena svega 5 h za obilazak, jer u 15:30 krećemo u Karlstad.
Valuta: Swedish krona. 1 SEK = 0,70 kuna.

Stockholm

Gamla Stan

Pošto smo imali jako malo vremena, proveli smo ga u dijelu grada pod imenom Gamla Stan. Cijeli grad super izgleda i uživat ćete u šetnji, razgledavanju i sl.
Povremena grijanja obavljali smo u Espresso House kafiću. Skandinavski lanac kafića, industrijskog dizajna. Osim lijepog ugođaja, za skandinaviju imaju pristojne cijene. Veliku bijelu kavu (420 ml) platila sam 4 €.

Naš najdraži Espresso house

Karlstad

Vožnja do Karlstada trajala je oko 3 h. Ali to nije bio problem, priroda je jako lijepa i uživala sam u gledanju kroz prozor. U večernjim satima stigli smo u First kamp koji se nalazi na obali najvećeg švedskog jezera Vänern uz koji je grad izgrađen. Karlstad je najsunčaniji Švedski grad.

Naša kućica u kampu.

Kamp je jako lijep i kućice u kojima smo smješteni su predivne. Jedino problem je što smo mislili da ćemo biti u kućicama koje imaju wc i kupaonicu. Bili smo 50-ak metara od wc-a i nije baš zabavno u pidžami na večer hodati po hladnoći. Kućice su malene, ali funkcionalne i čiste. Imaju po 4 ležaja (kreveti na kat), malu kuhinju, mini stol i dvije stolice.

Jutro smo provele šetajući uz osunčano jezero. Pravi zen koji nam je trebao, a posebno sunce.

Šetnja uz najveće švedsko jezero Vänern.

Oslo – Norveška

Vožnja od Karlstada do Osla trajala je 4 h. U Oslu nećemo spavati, nego u 22:30 imamo noćnu vožnju do Kopenhagena.
Valuta: Norwegian krone. 1 NOK = 0,74 kune.

Ulica Karla Johana završava kraljevskom palačom.
Kraljevska palača.

Sam centar grada i glavna ulica Karla Johana s hrpom dućana, restorana, suvenirnica izgleda jako lijepa. Duga je nešto više od kilometar. Mi smo najviše vremena provele kod Opera House. Zatim smo se navedenom ulicom zaputili prema Frogner Parku.

The Tiger City

Tigar ispred središnjeg kolodvora u Oslu jedan je od najfotografiranijih „stanovnika“ Osla. Oslo je 2000.te proslavio 1000. godišnjicu i za poklon dobio 4,5 metra visokog brončanog tigra.

Zašto Oslo ima nadimak “The Tiger City” pročitajte ovdje.

Brončani Tiger ispred glavnog željezničkog kolodvora.

Opera House

Napokon smo dočekali sunce, pa smo se kao gušteri sunčani uz Opera House, kao i mnogi drugi. Sama građevina izgleda spektakularno. Nalazi se uz obalu. Sunce + more = užitak.

Opera House, Oslo.

Frogner Park i The Vigeland Sculpture Park

Pola sata hoda od Opera house nalazi se ogroman Frogner Park i unutar njega The Vigeland Sculpture park. 200 skulptura prikaza ljudi s kontroverznim skulpturama prikaza ljudi u svakodnevnom životu. Autor je Gustav Vigeland.

Jedna od mnogobrojnih skulptura Gustava Vigelanda u Frogner parku.

Kopenhagen – Danska

Oko 6 u jutro stigli smo u Kopenhagen. Bus smo napustili na željezničkom kolodvoru. Imali smo slobodno vrijeme do 16 h kad je predviđen povratak doma.
Valuta: danska kruna. 1 DKK = 1 kuna.

Nyhavn

Kad utipkate Kopenhagen u Google, prvo će vam izbaciti sliku Nyhavn kvarta. Niz šarenih kuća, restorana i kafića u luci.

Ušle smo u kafić restoran Hyttefadet na bijelu kavu (5,30 €). Kava je užas. Filter kava s mlijekom i malo pjene. Iduća kava koju smo popile bila je u provjerenom Espresso Housu. Bijelu kavu, ali duplo veću dozu nego u Hyttefadet platili smo isto 5,30 €. Ogroman čokoladni muffin 2,60 €.

Na putu od Nyhavn prema Christijaniji, proći ćete pored Broens Gadekøkken. Možete isprobati hranu iz cijelog svijeta (rade na proljeće, ljeto i jesen).

Freetown Christiania

Država u državi. Nastala nakon Woodstocka. Slobodni grad Christianija, autonomna oblast Danske prijestolnice Kopenhagena. Naseljava ju 850 ljudi, a prostire se na 34 hektara. Nije dozvoljeno posjedovati automobil. Ipak neki imaju automobil, ali ga koriste van granica Christianije.

Ulaz u Christijaniju. Nakon ovog dijela više nema slikanja.

Mjesto gdje nema slikanja, jer se unutar granica prodaju lake droge. Čim izvadite mobitel odmah netko viče “no photo”. Ako slučajno uslikate, uzet će vam mobitel. Tako da nisam ni pomišljala na slikanje. Meni osobno mjesto od kojeg me lovi jeza. Prošle smo ga kroz 10 min i zbrisale u Nyhavn.

Izlaz iz Christijanije.

I još…

Namjeravale smo otići još do Kastelleta. Čak smo i krenule i odustale na pola puta, jer je bilo iznimno hladno. Grupa koja ga je posjetila kaže da je jako lijepo.

Na putu do busa naišle smo na prefora dućan s kućanskim potrepštinama Sostrene Grenes. Dobro da smo imale samo 20 min za kupnju, jer bi vjerojatno potrošila hrpu love. Nije skupo, cijene su iznenađujuće prihvatljive, nego imaju toliko toga lijepog, da bi na količinu stvari bankrotirala.

Ako imate vremene, posjetiti Tivoli park, sigurno ćete uživati u atrakcijama. Na žalost mi nismo imali vremena.

Tivoli park, Kopenhagen.

U Kopenhagenu me iznenadila cijena vode u dućanima, kafićima, restoranima. Pola litre vode u dućanu košta od 15 do 25 kn.

Povratak doma

U 16 h trajektom smo krenuli prema Rostocku. Prilično se mrdao, nije baš bila najugodnija vožnja, a traje 2 sata. Imali smo odlične vozače, koji su nas dovezli doma u rekordnom vremenu. Već oko 13:30 h stigli smo u Zagreb.

Ako su vam moji savjeti bili od koristi, označite me na Instagram profilu @ana.ivancic.sola. 🙂
Ostale putopise pročitajte ovdje.

Do idućeg putnog pozdrav,
Ana Ivančić

Na putovanjima samo kupim suvenir kućice.