Gran Canaria – Što vidjeti?

0 6,810

Ovo će biti jedan duži blog post, jer Gran Canaria ne nosi bez razloga naziv "kontinent za sebe". Nevjerojatna količina prirodnih ljepota i šarenih gradova na jednom otoku. Dijelim moj prijedlog što posjetiti. Krenimo. :)

Moje putopise i putne savjete možete pratiti na Instagram profilu @ana.ivancic.sola..

1.Barranco de Las Vacas

Kanjon Barranco de Las Vacas otkrila sam slučajno surfajući Gran Canaria kroz Instagram. Kad sam vidjela kod jedne cure sliku iz ovog kanjona skoro sam dobila srčani od sreće. Jer izgleda jako slično Antelope Canyonu u Arizoni, koji mi se nalazi na vrhu Bucket liste.

Prvi dan pokušaja pronalaska kanjona završio je neslavno. Pitali smo stanodavca za uputu kako do njega. Čak ni on nije znao, jer nikad nije bio tamo. Čak nije ni čuo za njega. :) Proguglao je malo njihove domaće stranice i pronašao uputu. Sutradan smo išli u novu potragu. I pronašli smo ga.

Koja sreća ljudi moji. Ispunio je sva moja očekivanja. Mali je, svega 250 m, ali 250 m predivne ljepote i moći prirode. Da bi izbjegli gužvu i stajanje u redu za Instagram fotku, najbolje je doći rano u jutro. A i svjetlo za slikanje će biti bolje, nego u sred dana. Ili pred zalazak sunca, samo mislim da će tad biti gužva. Mi smo došli oko 8:30 i bilo je svega 6-7 osoba.

Na cesti imate proširenje na dva mjesta, na jednom može stati 4-5 automobila, a na drugom gdje smo mi stali 2 mjesta. I ulaz u kanjon je 50 m niže (dolje niže prilažem slike kako do kanjona).

h

Predlažem da odvojite bar pola dana za istraživanje Barranco de Las Vacas kanjona, jer u okolici imate puno pješačkih staza i spilja za vidjeti. Mi smo obišli tek nešto malo, jer smo morali juriti na rođendanski party od stanodavca. :)

Kako do kanjona autom

Kad dođete do Agüimes vozite dalje prema Temisasu po autocesti GC-550. Put do kanjona nije označen, ali vozeći se cestom naići ćete na prostor uz cestu gdje stane 4-5 automobila. Možete se tu parkirati ili voziti još malo naprijed i naići na prostor uz cestu gdje stanu dva automobila (prije "nadvožnjaka" i velike krivine). Upravo se iza tog "nadvožnjaka" i velike krivine nalazi kanjon.

Parkirajte auto na jedno od dva moguća mjesta i propješačite par minuta do klanca. Prijeđite zaštitnu ogradu uz cestu i uočit ćete mali puteljak prema klancu i most na dnu. Morate proći ispod tog mosta. I za 50 m ste u kanjonu.

Pogled koji ćete vidjeti vozeći se cestom. Odmah desno imate mjesto za parkirati 2 automobila. A za više automobila, morate se vratiti natrag oko 300 m.

Na idućoj slici se vidi pobliže ulaz. Gore na cesti na ogradi sjedi moj muž. Tu gdje on sjedi prijeđete ogradu i imate stazu prema tunelu. Taman iz tunela izlaze ljudi (crvena i bijela majica).

Prijeđite ogradu i lagano se spustite stazom do tunela.

Nakon tunela dočekat će Vas ovaj predivni prizor.

Koje boje. :)
U živo sve izgleda nestvarno.

I nakon 30 metara dolazite do ovog čuda prirode. :)

Barranco de Las Vacas

Nakon uživanja u Kanjonu, iziđite kroz tunel i vratite se opet na cestu. Kad se spustite natrag prema mjestu gdje ste parkirali auto, uočit ćete staze i pećine. Odvojite 2-3 sata vremena i prošećite. Mi na žalost nismo imali vremena, pa samo obišli samo mali početni dio.

Dijelim slike početnog dijela...

Lijepa staza kroz neobičnu prirodu, mnoštvo usjeka i pećina.

Desno možete uočiti par pećina (tik ispod ceste).

Pećine

Cijeli otok je savršen. Nemojte otići na Gran Canar i provesti ga u nekom plažnom resortu. Gran Canaria je za rentanje auta i istraživanje prirodnih ljepota koje otok pruža. Tjedan dana je idealno vrijeme da ga cijelog istražite. Svaki detalj otoka mi se svidio, a posebno Barranco de Las Vacas.

Od srca preporučujem da si iznajmite kuću. Kuća koju smo mi iznajmili na savršenoj je lokaciji. A sama kuća nadmašila je naša očekivanja. Sve o smještaju pročitajte OVDJE.

Kuća koju smo iznajmili.
Vožnja prema kanjonu.
Nakon znaka lijevo je kanjon.
Povratak iz kanjona prema tunelu.
Priroda je najbolja umjetnica, zar ne?
Došli smo u jutarnjim satima kad su manje gužve.
Savršeno.

2.Maspalomas Dunes

Da bi ulovili ljepote pustinje u Maspalomasu super je dići se malo ranije i doći prije nego nahrli puno turista. Maspalomas je definitivno najturističkije mjesto na Gran Canaru.

Maspalomas pustinje smjestile su se na jugu Gran Canaria, svega 30 min vožnje (mjereći u jutro kad svi idu na posao) od našeg smještaja. Krenuli smo oko 7 h i ulovili pješčane dine u punoj ljepoti. Osim nas vidjeli smo jedan zaljubljeni par koji je gledao izlazak sunca, ženu koja šeće psa i goli djed koji šeće sebe. :)

Što reći o ovoj pustinji nego PREDIVNA. Ja sam veliki zaljubljenik u pustinje i ova me oduševila. Veća je nego sam očekivala gledajući je na Google Mapsu.

Stanodavac nam je potvrdio da najviše turista odsjeda u Maspalomasu. Mjesto je to dnevnih i noćnih tulumarenja. Ako ste ljubitelj takve vrste odmora, onda je ovo lokacija za Vas. Oko pustinje imate masu hotela, različitog cjenovnog ranga.

Ako volite obići sve što ovaj otok nudi, a nudi zbilja mnogo, onda preporučujem lokaciju gdje smo mi odsjeli.

Naš smještaj.

Kako stanodavac kaže, nakon 10 h plaže u Maspalomasu vrve hrpom turista. Od svih plaža na otoku, Maspalomas prednjači. Nas kupanje i tulumi nisu zanimali.

Više smo za jutarnje idile izlaska sunca uz minimum ljudi. Upravo  takve slike Maspalomas pustinje dijelim s Vama. :) Nakon Maspalomasa krenuli smo prema  Pico de las Nieves, najvišem vrhu otoka.

Kanarski otoci - Maspalomas pustinja.
Trčanje po dinama.
Pogled prema hotelima.
Malo odmora.
Malo igre... :)
Jednostavno privlači na igranje. :)
Pustinja je prilično velika.
By by...

3.Pico de las Nieves

Nakon jutarnje posjete pustinji u Maspalomasu, odlučili smo se provozati preko sredine otoka i najvećeg vrha, Pico de las Nieves, 1.949 metara.

Već nakon prvih pređenih kilometara shvatili smo da će put biti predivan. Otočna flora i fauna je jedinstvena jer Kanari nikad nisu bili povezeni s kopnom. Priroda koja oduzima dah. Čak je moj muž (koji preferira putovanja u velike gradove) rekao "moram vidjeti što se još nalazi na tvojoj bucket listi". Teško je opisati ljepotu kroz koju smo se vozili, pa ću Vam dolje niže priložiti hrpu slika i nadam se da ću prenijeti bar djelić doživljaja.

Najprije smo imali osjećaj da se vozimo kroz Meksiko jer su oko nas bili nepregledni brežuljci prekriveni kaktusima. Neki dijelovi su izgledali kao Colorado i Grand Canyon, zatim područje prepuno palmi, farma aloe vere... Tlo mijenja boje od crvene do smeđe i crne.

Do samog vrha proći ćete kroz malo naseljeno područje, mali gradić. I baš je sladak. Nismo stali u njega, nego nakon par kilometara u jedan restoran gdje smo popili kavu i pivo.

Ovaj put je jako popularan među bicikliste, tako da ćete ih često sretati.

Na putu do samog vrha imat ćete proširenje uz cestu, veliki parking i pješačku stazu koja vodi do poznate stijene: Roque Nublo. Uspon od parkinga do vrha traje 20-30 minuta pješke.

Kad stignete do Pico de las Nieves, auto možete ostaviti na parkiralištu. Pogled je predivan na sve strane otoka, također i na susjedni otok. Pogled na vulkan i najviši vrh Tenerifa (3718 m), Pico de Teide

Nakon predivnog dana gdje smo prošli sve prirodne ljepote, krenuli s pustinjom, a završili s najvišim vrhom, došli smo doma, napravili odličan roštilj i uživali.

Polje Aloe vere
Aloe vera i pčelice.
Možete kupiti ili isprobati proizvode s aloe verom.
Mali grad na putu do najvišeg vrha.
Na putu do najvišeg vrha.
Pa malo palmi. :)
Pauza kod Roque Nublo.
Na vrhu Gran Canaria, Pico de las Nieves. U daljini je Tenerife, s vulkanom i najvišim vrhom Španjolske, Pico del Teide, 3718 m.

4.Tufia

Tufia se nalazi u općini Telde, najstarijem gradu Gran Canara (datira iz 1351 god.) i ujedno prvom glavnom gradu. Sad tu titulu ima Las Palmas, udaljen 16 km od Telde.

Malo selo Tufia smjestilo se u zaljevu i posjeduje istoimenu crnu plažu vulkanskog podrijetla, dugu 40-ak metara. S obzirom na to da se nalazi u uvali, zaštićena je od udara vjetra, tako da je more mirno i pogodno za kupanje. Tufia je pod UNESCO zaštitom. U pozadini se nalaze špilje i arheološko nalazište.

Tufia

Meni je ovo prvi susret s crnom plažom. Crna kao ugljen. :)

Prvi susret bio je neobičan i čak malo zastrašujući. U Tufiu smo došli rano u jutro, pa je bilo svježe za kupanje. To nije spriječilo starosjedioca koji je došao 20-ak minuta nakon nas. Ja sam trčkarala po vodi do koljena. Da je voda bila topla, ne znam da li bi se usudila jako daleko plivati, jer mene frka kad mi more nije kristalno prozirno. Čim vidim malo trave u našem moru, ja plivam natrag prema obali. Ha ha ha... Što da kažem, kako je, tako je. :)

Plivanje u Atlanskom Oceanu na crnoj plaži čekat će neku drugu priliku. :)

Samo selo je maleno, naseljeno starosjediocima. Prijeđete ga cijeloga za 5 min.
Sliči na Santorini zbog bijelih i plavih boja koje prevladavaju.

Kao što znamo, slike govore 1000 riječi, pa evo slika...

Crna vulkanska plaža.
Tufia.
Tufia, malo selo u zaljevu.
Vulkansko crno kamenje i pijesak.
Moja prva Matcha kava. I užasna je. :)
Tufia, kao mini Santorini.
Crna plaža.
Pogled na plažu.
Unutar sela.
Idemo dalje. :)

5.God’s Finger i sjeverozapadna obala

Sjeverozapadna obala je savršena za vožnju automobilom. Upravo smo to i napravili. Nemam Vam puno za napisati o ovom dijelu otoka, jer smo samo napravili road trip, stali na ponekom ugibalište, uživali u prirodi, pogledu na Atlantski Ocean, pogledu na susjedi otok Tenerife. Posebno me oduševljava boja tla, od crvenih do smeđih nijansi, prošarano neobičnim zelenim biljem.

Nakon vožnje cestom, u blizini God's Finger, ulovili smo zalazak sunca. Konkretno na neobičnoj plaži "Las Salinas de Agaete". Možete se okupati u neobičnim prirodnim bazenima. Tri bazena povezana su vulkanskim cijevima i pružaju nevjerojatan pogled na sjeveroistočnu obalu otoka. U blizini imate besplatno makadamsko parkiralište.

El Dedo de Dios (Božji prst)

Kamen koji izvire iz Atlanskog Oceana, visine 30 m. Tijekom tropske oluje u studenom 2005. godine, "Božji prst", tanak vrh stjenovitog spomenika, odlomio se i pao u more. Jedno vrijeme se spominjala moguća rekonstrukcija, ali na žalost to se još nije dogodilo.

Na žalost nećete vidjeti "Božji prst" u svom izvornom obliku, ali zato možete istražiti malo mjesto u blizini i okolne plaže. Mi smo uživali u zalasku sunca.

Vožnja po sjeverozapadnoj strani otoka.
Priroda je predivna.
Kao i pogled na Tenerife i najviši vrh, Pico del Teide.
Pogled na Pico del Teide.
Prirodni bazeni vulkanskog porijekla, kod plaže Las Salinas de Agaete.
Premda je jako puhalo, ljudi su se kupali. Mislim da je voda topla, jer nitko nije izgledao kao da je hladno. :)
Tu se vidi par plivača. :)
Prirodni bazeni i zalazak sunca.
Sjeverozapadna obala, savršena za road trip. :)
I za slikanje. :)

6.El Bufadero

U pokrajini Telde možete vidjeti neobične prirodne ljepote i lijepe plaže.

Jedna od zanimljivosti je El Bufadero, smještan uz ocean, između dviju popularnih plaža, "La Garita beach" i "Playa Hola del Pozo", koju smo mi posjetili.

El Bufadero je morski gejzir. Dvije velike šupljine u stijenama, gdje ocean velikim brzinama ulazi i izlazi, te pod mlazom izbacuje vodu uz vrlo poseban zvuk. Možda zvuči zastrašujuće, ali je u biti jako opuštajuće sjesti na neku okolnu stijenu i promatrati.

Naravno da u blizini nije preporučljivo plivati. To je mjesto za uživanje u promatranju moći prirode i opuštajućem zvuku.

El Bufadero, morski gejzir.
El Bufadero, moć prirode.

Lijevo i desno od El Bufadera nalaze se lijepe plaže. Mi smo posjetili "Playa Hola del Pozo". Premda na Gran Canaru uvijek pušika mali vjetrić, temperatura vode je bila ugodna za kupanje. Gran Canar je raj za surfere. U avionu je bilo nekoliko skupina osoba koje su došle provesti tjedan surfajući.

Playa Hola del Pozo

7.Gran Canaria - Teror, Arucas, Las Palmas

Tjedan dana na Gran Canariu je taman za obići cijeli otok. Prepun je prirodnih ljepota, tako da smo više vremena provodili u prirodi, a manje u gradovima.

Gradovi ne zaostaju ljepotom. Od tri grada koja smo posjetili najviše mi se svidio Teror. S Vama ću podijeliti svoje doživljaje za Teror, Arucas i Las Palmas.

Teror

Tek 20-ak minuta vožnje od našeg smještaja u planinama smjestio se mali grad pod zaštitom UNESCO-a Teror, s nešto manje od 13000 stanovnika.

Teror je postao najvažnije hodočasničko mjesto Kanarskih otoka nakon što su pastiri bili svjedoci marijanskog ukazanja 1481. god. U tu čast u centru grada nalazi se predivna Bazilika "Nuestra Señora del Pino".

Obožavam gradove šarenih fasada. Teror ima šarenu ulicu, šetnjicu - Calle Real de la Plaza, Osim navedene ulice, karakteriziraju ga bijele kuće s karakterističnim drvenim balkonima.

U blizini centra grada imate veliko makadamsko besplatno parkiralište. Objašnjeno ispod slike. :)

Parking je odmah desno nakon palmi. A centar grada je meni iza leđa. :)
Teror i divne ulice. U pozadini na Trgu Bazilika.
Teror
Suvenirnica. Na žalost nisam pronašla jedini suvenir koji kupujem, malu kućicu.
Mica maca. :)
Teror, glavni Trg.
Ulicama grada. :)

Arucas

Arucas je idući grad koji smo posjetili. 9 km udaljen od Las Palmasa. Ima oko 36000 stanovnika.

Na ulazu u Arucas automobilom, reći ćete "woooow" kad vidite katedralu "The Church of San Juan Bautista" koja je nevjerojatno velika i ističe se iz grada. Crkva je vodeći arhitektonski i društveni spomenik u gradu, a izgrađena je u potpunosti od kamena iz općine Arucas, 1909.god.

Vožnja prema centru Arucasa.

I u Arucasu nismo imali problema s parkingom. Našli smo besplatan na ulici. Do centra grada imali smo oko 700 m pješke. S obzirom na lijepe uličice kojima smo prolazili, nije bio ni najmanji problem. Grad ima jako lijepu arhitekturu, također dosta šarenih ulica. Malo smo prošetali gradom, odmorili uz piće i krenuli doma.

Church of San Juan Bautista (Arucas)
Arucas.
Arucas
Šetnja gradom.
Predivna arhitektura.
Church of San Juan Bautista (Arucas)

Las Palmas de Gran Canaria

Glavni i najveći grad Gran Canaria, s 383000 stanovnika. Nalazi se u sjeveroistočnom dijelu otoka, oko 150 km od marokanske obale u Atlantskom oceanu. U Las Palmasu miksaju se pustinjska klima i hladna "Canary Current". Ovaj specifičan miks pogoduje da imaju godišnju prosječnu temperaturu od 21,2°C. . Prema studiji koju je proveo Thomas Whitmore, direktor istraživanja klimatologije na Sveučilištu Syracuse u SAD-u, Las Palmas uživa "najbolju klimu na svijetu".

Gdje jesti u Las Palmasu, pisala sam u prvom blog postu o Gran Canariu, pa pročitajte OVDJE.

Nama se Las Palmas najmanje svidio. Malo mi je kaotičan. Postoji novi i stari dio Las Palmasa. Stari mi je ljepši, lijepa arhitektura, Crkve, lijep glavni Trg. Na Trgu su kipovi pasa. Kanarski otoci, ime je latinskog porijekla Insularia Canaria što znači Otok pasa”, i u početku se primjenjivalo samo za otok Gran Canari.

Stari dio otoka je malo pust, premda smo bili u sezoni. Stanodavac nam je rekao da je glavna sezona na Gran Canaru od 12 do 4.mj. Mi smo bili kraj 11., početak 12.mj.

Slika je crno bijela, jer je bila noć, rasvjeta je žuta i nikako se nije moglo dobro uslikati u boji. :)

Nakon starog dijela Las Palmasa, otišli smo do novog dijela, koji nam se nije baš svidio. Osim šetnjice uz Ocean i glavnu plažu "Las Canteras Beach", nismo vidjeli puno zanimljivosti. Iskreno, na prvu nam se nije svidio, pa ga nismo detaljno ni proučavali.

Jako je teško naći parking na ulicama Las Palmasa. Garaže se često plaćaju po minuti. Parking na ulici ima zone. Mi smo se parkirali u drugu, platili smo 1,65€ za dva sata parkiranja.

Automat za naplatu parkinga u Las Palmasu.
Las Canteras Beach, Las Palmas.
Las Palmas.
Bakica sa selfie štapom. Žao mi što ih nisam ulovila 3 sekunde prije dok su se slikali. Naravno baka vodi riječ što se štapa i slikanja tiče. :) Buduća ja, samo zgodnija. Ha ha ha.... :)

OVDJE pročitajte ostale putopise o putovanjima.
OVDJE pročitajte osnovne informacije, preporuke i budžet za 7 dana na Kanarima.

Za puno savjeta o putovanjima kroz tekstove, slike i videe zapratite me na  Instagram profilu @ana.ivancic.sola