Jedan dan u Rigi – Latvia

0 1,418

Nastavlja se naša tura Baltik Skandinavija preko Azimu travel agencije. Kako je bilo u Vilniusu pročitajte ovdje.

Zapratite me na Instagram profilu @ana.ivancic.sola za mnogo putnih savjeta.

U Rigi smo bili samo jedan dan. Datum je 08.04.2019 i prilično je svježe, oko 5°C. Sunce se sramežljivo pojavi između sivih oblaka. Ariana i ja smo "naoštrile" čizme i krećemo u obilazak. Nismo ljubitelji korištenja javnog prijevoza, nađemo nešto što nam svidi, upalimo navigaciju i hodamo od jedne do druge točke. Ostatak ekipe otišao je na izlet, a ja s vama dijelim što se Ariani i meni našlo na putu kroz jedan dan u Rigi.

Centar grada

Odsjeli smo u Doma hostelu koji se nalazi u samom centru ovog prelijepog grada. Hostel je predivan, za razliku od voditelja hostela koji su toliko smrdili po znoju da to nije bilo humano. Doslovno smrad koji grize za oči, a naša soba se nalazila pored njihove recepcije. Srećom pa sam imala u torbi eterično ulje peperminta pa sam osvježavala sobu.

Arhitektura grada kao iz bajke. Oduševljene smo gradom. Doslovno svaka ulica u centru ima poseban šarm.

Iza mojih leđa nalazi se Trg u samom centru i u daljini naš hostel.

U samom centru ušle smo u preslatku suvenirnicu. Sve bih u njoj kupila. Odluka je pala da više neću kupovati razne suvenire, tako da sad jedino kupim kućicu suvenir iz svake države u koju odem. U Rigi sam kupila jednu od tri kućice Three Brothers. Jedva sam se odlučila koju ću. Odabrala sam zelenu. :)

Preslatka suvenirnica.

Dečka iz suvenirnice pitali smo gdje lokalci jedu doručak. Uputio nas je u pekarnicu Martina Bekereja. Rekao je da je jako popularna, cijene normalne za razliku od dosta mjesta po centru koji su napuhali cijene zbog turista, te izrađuju tradicionalna peciva. Prostor je velik, tako da ima puno sjedećih mjesta.

Bijelu kavu platit ćete 1,70€, dva slana peciva sa sirom 1€, slatko pecivo 0,45€. Bilo je jako fino i ukusno.

Uživanje na toplome uz kavu i peciva. Suvenir kućica kupljena.

Riga centralna tržnica

Nakon doručka prošetale smo do 5 velikih hangara koji su bivša tvornica proizvodnje cepelina, sad preuređeni u centralnu tržnicu i dio s restoranima. U svakom hangaru imate različitu ponudu, nama se najviše svidio dio s raznim restoranima. Da nismo odlučile gdje ćemo danas ručati, ovo bi bilo mjesto za ručak. Velika preporuka. Razna hrana za svačiji ukus.

Hangari, bivša tvornica proizvodnje cepelina.

Blizu samog starog dijela Rige imate puno predivnih mostova. Baš volim mostove, imaju neki poseban šarm.

U daljini možete vidjeti nacionalnu biblioteku Latvije. Jako je neobičnog oblika.

Riba, gdje jesti?

Definitivno preporuka da jedete na Centralnoj tržnici. Mi smo ručale u tradicionalnom restoranu pod nazivom 1221. Hrana je bila fenomenalna. Ono što mi se nije svidjelo je usluga i način isticanja cijena u cjeniku, smatram to prevarom. Ja sam odabrala škampe s domaćom tjesteninom. Nakon odabira konobar me pita da li želim veliku porciju jer je u meniju napisana cijena za malu, a nigdje nije naznačena veličina porcije. Iz principa nisam htjela veliku. I bolje da nisam, jer je količina bila taman.

Cijena male porcije bila je 10,50€, velike 19,50€. Naručile smo bocu obične flaširane vode koja košta 3€. Sve bi bilo ok, da je bocu otvorio ispred nas. Niti ju je otvorio ispred nas, niti ju je ostavio na stolu, nego nam natočio i odnio sa sobom. Mislim da je u boci bila obična voda iz pipe.

1221 restoran s tradicionalnom kuhinjom.

Skulptura braće Grimm

Kod Crkve Sv.Petra nalazi se skulptura braće Grimm koja simbolizira slobodu. Magarac, na njemu pas, pa na psu mačka i na vrhu pijetao. Legenda kaže da je potrebno protrljati sve 4 njuške i da će se dogoditi velika sreća. Priča je skroz fora, ali njuške su visoko. :)

I tako mozgajući kako da dođem do najgornje njuške spazila sam da u daljini ima kafić, pa sam na kratko posudila stolicu.

I zadatak obavljen. :)

Kupovina hrane

Sokiće, vodu, grickalice i ostale potrepštine kupovale smo u lokalnom lancu trgovina Rimi. Rimi možete pronaći na Baltiku (Litvi, Latviji i Estoniji). Imaju odličnu ponudu i pristupačne cijene. Za nekih 20% su jeftiniji nego u Hrvatskoj.

Rimi, lanac prodavaonica.

Riga, gdje na piće?

Na večer smo s curama otišle u fora kafić Black Magic u samom starom dijelu grada. Možete degustirati razne slastice od čokolade. I uživati u predivnom interijeru.

Black Magic bar, Riga.
Na listi želja što posjetiti u Rigi bio je MoonShine kafić, ali se preuređivao. Ako ste ljubitelj 60.-ih, posjetite ga. Također u centru grada.

Riga, još malo zanimljivosti

Par kilometara od starog dijela rige možete posjetiti kvart uređen u Art Nouveau stilu.
Na putu do tamo prošle smo kroz jako lijepo uređen park, tako da će šetnja biti ugodan. Pored parka nalazi se trg sa spomenikom slobode.

Uživajte u Rigi. 🙂
Ostale putopise pročitajte ovdje.

Do idućeg putnog pozdrav,
Ana Ivančić

Freedom Monument
Three Brothers
Stari centar Rige
Centar Rige
Preslatka pekarnica Rigensis u podnožju našeg hostela.
Sve tako fino izgleda.
Cjenik u pekarnici Rigensis.
Unutar Centralne tržnice
Radno vrijeme Centralne tržnice.
Restorani unutar Centralne tržnice.
Ponuda u Rimi dućanu.
Plac u centru grada. Kupila sam si predivan kožni novčanik za 12€.
Pokušaj da dohvatim pijetla bez stolice nije uspio.
U daljni se ističe ogroman TV toranj.