London – budžet za 4 dana

0 17,689

Pola kofera bila je hrana, jer su me razni travel blogovi i ljudi koji su posjetili London isprepadali da ću morati prodati bubreg za hranu.

Potrošila sam ukupno 103,50 GBP u 4 dana. Ovaj trošak uključuje hranu, piće, šoping u Primarku od 33,50 GBP i neplaniranu kupnju Mr.Bean mede za nećakinju od 10 GBP.

Ako izuzmemo nepotrebni šoping odjeće i mede od 43,50 GBP, na hranu i piće u 4 dana potrošila sam 60 GBP (507 kn).

U Londonu sam bila 13.11.2018.-16.11.2018.
Tečaj: 1 GBP = 8,45 HRK

Moje putopise i putne savjete možete pratiti na Instagram profilu @ana.ivancic.sola.
Prije Londona, bile smo jedan dan u Amsterdamu, te jedan dan u Parizu.

Helou ekipa.

Smještaj

Putovala sam s prijateljicom, preko agencije busom (ukupno putovanje od 7 dana, Amsterdam London Pariz platile smo 1700 kn). Smještaj Rest Up hostel, u sobi sa 6 kreveta. Pogledajte si na Bookingu, imate razne opcije. Sad sam provjerila i 3 noćenja u 6 krevetnoj sobi koštaju 43 €.

Hostel je na odličnoj lokaciji, udaljen 15-ak minuta hoda od London Eye. Sobe nisu ništa posebno, ali bitno da je čisto.

Blog o Amsterdamu, koje palačinke i zdravi sladoled ne smiješ propustiti, pročitaj ovdje.

Ponesite adapter za struju, jer su utičnice drugačije od naših. Ako zaboravite možete kupiti u hostelu. Mislim da košta oko 10-15 GBP. U Hrvatskoj je povoljniji, kupite na vrijeme da ne trošite lovu bez veze.

Pronađite hostel ili hotel blizu centra grada, jer ako uzmete smještaj van centra grada nepotrebno ćete trošiti na prijevoz.

Unutar hostela. Dio gdje jedete doručak. Ili u bilo koje dana možete donijeti hranu, podgrijati i jesti.

Prijevoz

Ako ne želite šetati, uzmite Oyster pametnu karticu za javni prijevoz. Stavite na nju kredita koliko želite i putujete gdje želite. Vožnje će Vam biti duplo jeftinije.

Mi smo imali idealno vrijeme sva 4 dana. Zbog toga smo odlučile sve što nas zanima obići pješke. Tijekom 4 dana nismo se vozile niti jednim prijevoznim sredstvom. Svaki dan smo napravile oko 30 tisuća koraka (1 km je oko 1500 koraka).

Obilazak pješke bila je odlična odluka zato što smo šetajući između dvije lokacije koje želimo vidjeti, naišle na neplanirane ljepote Londona. I nismo se uopće umorile, jer nismo ništa forsirale. Malo šetnje, malo odmora, pa poneka kavica, klopa kad naleti neki fora kafić ili restoran itd.

Što smo sve obišle u ova 4 dana pisat će niže u postu.

Ulicama grada.
Poznata Instagram slastičarnica Peggy Porshen

Hrana

Ako upecate povoljnu avionsku kartu, odsjednete u povoljnom smještaju, neće Vam London biti skup.

Ne znam gdje inače ljudi idu jesti u Londonu, ali meni je ostala sva hrana koju sam ponijela u koferu da ne umrem od gladi zbog priča da je skupo. Vratila sam ju natrag doma i imala što jesti tjedan dana. Ha ha ha... :) Imala sam oko 20 proteinskih čokoladica.

Svako jutro doručak smo jele u hostelu. Ponuđena je opcija europskog (4 GBP) i engleskog doručka (6 GBP). Prevelike su porcije u engleskom doručku, tako da smo svako jutro uzele europski. Uključena je voda, sok, kava u neograničenim količinama.

Hodajući ulicama grada naišle smo na male restorane s dnevnom ponudom hrane. Npr. jedan dan smo na putu do Peggy Porshen slastičarnice naišle na La Bottega talijanski restorančić s dnevnom ponudom glavnog jela s pićem za 7 - 9 GBP. Ja sam jela raviole punjene mesom u finom crvenom umaku + piće. Sve skupa sam platila 9 GBP. Prijateljica tjesteninu s povrćem + piće 7 GBP.

Ručak u "La Bottega".

Sutradan smo jele u kineskoj četvrti pored Piccadilly Circus. Ogromnu porciju Pad Thai s piletinom + prirodna voda 7 GBP. Nisam mogla sve pojesti koliko je velika porcija.

U dućanu smo kupovale voće, prirodne cijeđene sokove, grickalice i sl. Tesco je najpovoljniji dućan prehrane, ali nama se najviše svidio Sainsbury's. Razlika u cijeni je neznatna. Ponuda ogromna. I Tesco i Sainsbury's udaljeni su svega 300-500 m od hostela. U obje imate i gotovu hranu koja se podgrije (u hostelu imate mikrovalnu i stolove. Podgrijete i jedete. Topli obrok za 5-10 GBP). Ponuda hrane, pića i ostalih potrepština u obje samoposluge ogromna je.

Ono što mi se posebno sviđa u Londonu je na svakom artiklu izražen broj kalorija. U pekarnici, kafiću, dućanu... Na svakom proizvodu piše sastav i kalorije.

Zanimljivo je da smo u 4 dana boravka u Londonu vidjele svega 2-3 pretile osobe.

Kalorije i količina šećera izraženi su na svakom artiklu.
Broj kalorija jasno izražen na pakiranju proizvoda.

Kavu smo pile u raznim kafićima. Najbolja nam je bila u Pret Cafe. Imate ih na svakom koraku. Bijela velika kava košta 2,85 GBP. Velika kava u Starbucksu 3 GBP.

Ako nećete jesti u fensi restoranima, nećete puno potrošiti na hranu i piće. Ima zbilja slatkih restorančića na koje ćete naići u šetnji gradom.

Cjenik iz nekom od kineskih restorana.

Što posjetiti?

Muzeji

Ako ste ljubitelj muzeja, znate koje želite posjetiti, to Vam ja ne moram govoriti. :)

Na webu unaprijed pogledajte cijene. Mislim da Vam je svaki povoljniji ako kupite kartu online.
Meni se svidio Sherlock Holmes muzej, ali na žalost nisam imala vremena za posjetiti ga. Neki drugi put.
Mi smo posjetile besplatni Prirodoslovni muzej i oduševio nas je. Mislile smo da ćemo u njemu biti sat dva, na kraju smo se zadržale preko 4 h. I to je bilo površno razgledavanje. Mislim da u njemu imate što raditi dva dana. U blizini njega nalazi se Viktorija i Albert muzej. Također predivan i besplatan.

Prirodoslovni muzej.

Parkovi

Najviše nam se svidio St. James's Park. Prošli smo kroz njega 3 puta. Malen, živ, prelijep. Oko 11-12 h sve klupe su zauzete ljudima u odijelima koji jedu ručak pod pauzom. Najčešće u posudicama od doma.

Park je prepun vjeverica i baš je fora osjećaj odmoriti na klupi dok skakuću okolo. Malo jezero, šetnjica... Predivan park za razliku od Hyde parka kroz koji smo prošle na putu do Notting Hilla i park nam se nije svidio. Ogroman je i jedva smo našle jednu klupu na koju ćemo sjesti. Mislim da je dugačak oko 4 km. Kad smo prešli 3 km park je postajao malo življi, pa ima fontana, više klupa za sjesti itd. Ali sve u svemu, St. James's Park je neusporedivo ljepši.

James's park. Vjeverice bježe, ali su zato prijateljice patke raspoložene za selfie. :)
Tower bridge - impresivno lijep.

Ostalo

Lijepo je vidjeti London s neke povišene pozicije. To sigurno nećete uspjeti baš s London Eye, jer nije dovoljna visina. Ekipa koja je išla na njega, razočarana je, a cijena je prilično visoka za iskustvo koje ćete dobiti. Radije posjetite neki od Sky barova. Npr. čim kupite kartu za London, rezervirajte si besplatan ulaz u Sky Garden. Za naše datume na žalost sve je bilo popunjeno.

Nismo vidjeli London s visine, ali samo ga temeljito prošli pješke. Napisat ću Vam sad što smo koji dan obišle, pa si na Googlu Earth možete pogledati. Sve smo obišle pješke, pa smo tako hodajući od točke A do točke B naišli na puno ljepota koje nismo imale u planu. Npr. napravite šetnju od Tower Bridgea do Soho četvrti pješke uz Temzu. Preeeedivno.

1. dan u Londonu
Stigli smo u London oko podne. Prošetale do London Eye i Big Ben. Od sunčanog vremena odjednom počela kišica, koja se u 3 min pretvorila u pljusak s tučom. Pored London Eye nalazi se Mc'Donalds, pa smo uletjele u njega. Kad smo se već tu našle popile smo kavu i pojele Happy Meal. (Happy meal 3 GBP, velika bijela kava 2,09 GBP). Vratile smo se u hostel, oprati kosu i pošteno odmoriti za sutrašnji dan.

2. dan u Londonu
- London Eye
- Big Ben
- Buckingham Palace
- Peggy Porschen Cakes - prava Instagram atmosfera. Cure s koferima robe ispred, presvlače se u različite outfite i fotkanju. Treba i to doživjeti, zar ne?! :)
- Victoria i Albert muzej
- Prirodoslovni muzej
- Piccadilly Circus

3. dan u Londonu
- Tower Bridge
- Covent Garden
- Neal's Yard - obavezno posjetite. Mali šareni kvart sa simpatičnim kafićima i restorančićima.
- Soho
- Oxford street i moj prvi posjet bilo kojem Primark dućanu.
- Piccadilly Circus
- Chinatown (pored Piccadilly Circusa) - tu smo večerali. Ogromna porcija Pad Thai s piletinom za 7 GBP.

4. dan u Londonu
- Hyde park
- Notting Hill

Šareni Notting Hill
Ulicama grada

Što obući / obuti?

U Londonu nije hladno, nije toplo. Vrijeme je promjenjivo. Nama se prvi dan dogodila izmjena od sunca do tuče i snažnog vjetra u 30 min. Ostala tri dana imali smo perfektno vrijeme. Dva dana vedrog neba i sunca, zadnji dan oblačno bez kiše. Čak nam je odgovaralo oblačno vrijeme, jer će ljudi reći da su nam slike fotošopirane s vedrim nebom i suncem. Ha ha ha... :)

Zimi je u Londonu toplije nego kod nas, ali često je prisutan vjetar.
Uvijek ponesite jaknu i kišobran sa sobom, makar išli u sred ljeta. :)

Što se obuće tiče, ne bih preporučila visoku petu. Ponesite najudobniju obuću koju imate. Tenisice, udobne čizme i sl. Kolnici nisu u najboljem stanju i sigurnije je obilaziti u udobnoj obući.

Ako na večer namjeravate ići u neki klub, većina ih zahtjeva da imate elegantne cipele na visoku petu. Tko voli, nek izvoli. :)

Ostali putni blogovi

Moje ostale putne blogove pročitajte ovdje
Istanbul – detaljan info i budžet za 5 dana.
Kanarski otoci – detaljan info i budžet za tjedan dana.
Tajland – detaljan info i budžet za 20 dana.

Do idućeg putnog pozdrava,
Ana Ivančić

Topla i udobna obuća, na prvom mjestu.
Pored toliko lijepih stepenica, ne može proći bez slikanja na njima. :)
Idemo na kavu kod kraljice. :)
Oxford street
Neal's Yard.
Mr. Bean medo. 10 GBP. :)
Pogled s Tower Bridgea.
Na putu do Notting Hilla.
U blizini Covent Gardena.
Ariana i ja :)
Notting Hill.
Piccadilly street.
Prolaskom kroz tunel La Manche, krenuli smo dalje prema Parizu.