Malta – Popajevo selo

2 4,198

Ne znam kako kod Vas funkcionira, ali ja kad vidim nešto fora, odmah stavljam na "Bucket listu". :)
Tako se Malta našla na popisu zbog Popajevog sela. :)

Za mnoge putene savjete pratite me na Instagramu @ana.ivancic.sola

Da nisam znala gdje sam pošla, pomislila bi da sam došla u neku arapsku zemlju. To je moj prvi dojam o Malti. Iznimno topao zrak, specifičan miris, ravni krovovi, boje fasada itd., sve asocira na arapsku zemlju.

Zbog ugodne sredozemne klime, odlazak na Maltu uvijek je dobra ideja. Gusto naseljen mali otok (veličine Krka), prepun povijesnih i prirodnih ljepota.

Izrazito katolička zemlja (98% katolika). Apostol Pavao donosi kršćanstvo na Maltu, tako što je na ovom otočju doživio brodolom. Na Malti se nalazi oko 360 Crkvi, kapela, Katedrala.

Službeni jezici su malteški i engleski. Dosta se koristi i talijanski.

Opće informacije o putovanju

Datum putovanja: 21.06.2015. - 26.06.2015.
Broj osoba: 2. Prijateljica i ja.
Let: Venice Treviso - Malta - povratna karta 50€. Sad imate direktnu RyanAir liniju Zagreb - Malta.
Put od Zagreba do Venice Treviso: s GoOpti službom, povratna karta 42€
Smještaj: 160€ po osobi. Soba s kupaonicom + zajednička kuhinja. Iznajmile preko AirBnb u Sliemi. Smještaj pogledajte ovdje. Lokacija odlična, stan fenomenalan, velik, prostran, pogled na Vallettu. Osim nas bile su još dvije cure koje su iznajmile drugu sobu. Jedanput smo se s njima srele na hodniku, tako da je stan praktički bio samo naš.

Prijevoz na Malti: Krenule smo s mišlju da ćemo rentati auto. Odustale smo čim smo vidjeli kako se vozi. Nemojte rentati auto. Osim što jure, vozi se lijevom stranom i sve je zbrčkano. Javni prijevoz je odličan i jako povoljan. Ne sijećam se koliko je koštala tjedna karta, ali sigurno ispod 10 €. Sve smo obišle busom i jako često voze. Otok je mali i nema potrebe da riskirate s rent-a-carom.

Pogled s balkona.

Valletta

Glavni grad Malte, upisana na UNESCO-vu listu mjesta svjetske baštine.
Grad odiše raznim umjetničkim stilovima, a najviše dominira barok.
Odvojite jedan dan za Vallettu, jer vrijedi razgledavanja. Neke od znamenitosti koje bi se trebale naći na Vašoj listi:
- Palača Auberge de Castille
- Piazza Regina (Kraljičin trg)
- Konkatedrala Svetog Ivana
- Palača Velikog Majstora
- Nacionalni muzej umjetnosti

Osim navedenih stvari, sam grad je predivan i ako se odlučite samo šetati, nećete pogriještiti.

Ako ste kao mi iznajmili smještaj u Sliemi, ne morate pješačiti. Svakih 15 min vozi trajekt Valletta - Sliema (i obrnuto). Karta je 1,50 €.

Na zidinama Vallette.

Popajevo selo

Poznato je i kao Sweethaven. Zabavni park na Malti uređen po legendarnom crtiću Popaju. Selo je napravljeno 1980.-te godine za potrebne snimanja filma. Nakon snimanja filmska ekipa je ostavila cijeli set iza sebe. Kulise su iskorištene, unajmljeni glumci i selo je pretvoreno u zabavni park, te privlači turiste diljem svijeta.

Ponuda u selu je raznolika. Možete čak glumiti u vlastitom filmu. I ponijeti dvd sa sobom doma. :)
Lutkarske predstave, kino projekcije, muzeji, mini golf, oslikavanje lica, igre na vodi, bazeni, vožnje brodom. Naravno tu je i ponuda za odrasle, besplatne degustacije vina, pubovi, restorani itd.

Ja sam bila 2015.-te i ulaznica je bila oko 15€.

Za Popajevo selo odvojila sam par sati. Inače sam ostatak dana provela na Mellieha Bay plaži. Busom smo došle do Mellieha Bay plaže. Prijateljici se nije pješačilo 2-3 km do Popajevog sela, pa sam otišla solo. Nakon razgledavanja i uživanja vratila sam se na plažu.

Na Malti nema puno pješčanih plaža. Osim spomenute išle smo još i na Paradise Bay koja je ljepša, ali je prilična gužva na njoj.

Želja ispunjena. Popajevo selo je presimpatično. :)

Jednodnevni izlet: Marsaxlokk ribarsko selo - Modra jama - Mdina

Na ulicama Slieme imate puno štandova s ponudama jednodnevnih izleta. Cijene ovog izleta više se ne sijećam, ali mislim da je oko 25 €.
Polazak na izlet je u blizini stana. Kombijem za 10-ak osoba.

Marsaxlokk je tradicionalno ribarsko mjesto u jugoistočnoj regiji Malte. Ime sela dolazi od marsa (luka) i xlokk (lokalni naziv za jugoistok). Marsaxlokk je također vezana i uz suhi vjetar koji puše iz Sahare. Malo ribarsko selo prepuno je šarenih ribarskih brodića koje maltežani zovu Luzzu.

Jedan dan odvojite za Marsaxlokk. Nećete požaliti.

Marsaxlokk

Modra jama (Blue Grotto) bila nam je iduća destinacija. Prirodni niz od nekoliko špilja. Gumenim brodićem se moglo ići do njih, ali ja sam radije odabrala šetnju iznad po klifovima.

Nakon šetnje u obližnjem kafiću / restoranu pojele smo ručak.
Oprostite na lošoj slici. Bilo je to doba selfie štapa i mobitela s ne tako kvalitetnom prednjom kamerom. :)

Modra jama

Mdina ili Citta Vecchia, bila je posljednja destinacija jednodnevnog izleta. Nekadašnji glavni grad. Danas se naziva Tihi grad. Srednjovjekovni grad tj. utvrda okružena zidinama, sa svega 300-tinjak stanovnika. Promet skoro i ne postoji i užitak je šetati u miru i tišini. Čak nije bilo ni previše turista. Uživala sam sjedeći na zidinama grada sama, jer je prijateljica otišla na drugu stranu. Našla se tu jedna manja skupina turista. Vodič ih je častio tortom. Vidio je da sam solo, pa je i meni donio komad čokoladne torte. :)

Ulicama Mdine.

Jednodnevni izlet: Comino (Blue lagoon) i Gozo (Blue Window)

Ukrcali smo se u Sliemi u blizini stana i krenule na cjelodnevni izlet. Prva postaja bio je otok Comino i fascinantno lijepa Blue lagoon (Plava laguna). Boja mora opravdava ime i nestvarno je lijepo. Jedino problem je previše turista. Ali to je bilo i za očekivati.

Plava laguna

Gozo i Azure Window
Azurni prozor bio je glavna atrakcija Malte i otoka Goza. 28 metara visok prirodni luk prikazan u brojnim filmovima, uključujući i nezaobilaznu seriju Igre prijestolja, urušio se 8.ožujka 2017. godine u more pod utjecajem snažnom nevremena.

Nakon urušavanja bojali su se padu broja turista. Ali to se nije dogodilo, a maltežani su u ponudu dodali podvodno razgledavanje. Razgledavanje je prikladno samo za iskusne ronioce, jer su struje na tom dijelu prilično jake.

Ja sam imala sreću, pa sam Maltu posjetila prije urušavanja.

Azure Window

Hrana

Hrana je jako fina. Mediteranska, temeljena na svježim morskim plodovima, puno povrća. Velik utjecaj imaju talijanska i tuniška kuhinja, posebno što se začina tiče. Jedan od specijaliteta je meso zeca pripremljeno na razne načine. I mi smo probale u umaku, slično kao naša pašticada. I jako ju ukusno.

Porcije su ogromne, pa smo neka jela dijelile na pola i to nam je bilo taman. Tako da račune da su porcije većinom za muškarce. I to one s dobrim apetitom. :)

Hrvatski se priča na veliko u ugostiteljstvu. U 90 % restorana u kojima smo jele naručile smo na hrvatskom. :)

Klopa u Mdini.
Zec na dva načina. Zec na razne načine Malteški je specijalitet.

Ostali putopisi

Moje ostale putne blogove pročitajte ovdje
Istanbul – detaljan info i budžet za 5 dana.
Kanarski otoci – detaljan info i budžet za tjedan dana.
Tajland – detaljan info i budžet za 20 dana.

Za mnoge putene savjete pratite me na Instagramu @ana.ivancic.sola

Do idućeg putnog pozdrava,
Ana Ivančić

Ježek :)
Moja prva pizza s morskim plodovima u životu. Odlična. :)
Sočni sendvić
Prvi i jedini odlazak na masažu stopala grickanjem malih ribica. Skroz fora.
Marsaxlokk
Popajevo selo.
Plava laguna.
Čokoladna torta na zidinama Mdine.
Toliko od mene s Malte. <3
2 Comments
  1. Tanja says

A sada si me upravo ti motivisala da i ja stavim Popajevo selo na moju listu 🤗