TAJLAND – budžet za 20 dana – prvi dio – BANGKOK

0 4,876
Zanima vas budžet za dvije osobe u Tajlandu, 20 dana? Ruta je bila Bangkok - Chiang Mai - Sukothai - Krabi - Bangkok. Isprobali smo sva prijevozna sredstva: avion, vlak, bus, kombi, drveni brod, gliser, motor, tuk tuk, bicikl. :) Ništa nismo rezervirali unaprijed. Da jesmo, cijene bi sigurno bile i manje. Pogledajte naš put, pa možda pomogne u organizaciji Vašeg. Tajland je ogroman, tako da ću napisati par blog postova. Stavit ću linkove smještaja, slike što smo vidjeli, jeli, obišli, koliko nas je sve koštalo itd. Nastavite čitati za detalje. :)
U ovom blogu pročitajte o Bangkoku, a u nastavcima imate ove teme: putovanje iz Bangkoka u Chiang Mai,  dvodnevni treking u okolici Chiang Maija, škola kuhanja u Chiang Maiju,  Sukhothai, put do Ko Lante, jednodnevni izleti po otocima na jugu Tajlanda.
Ako ste kao ja, onda svaki put prije odlaska na neko putovanje računate otprilike koliko će Vam novca biti potrebno. Meni je logično da svi prije puta provjere neke osnovne informacije o smještaju, hrani i slično za destinaciju na koju kreću. Prije polaska u Tajland pitala sam u putnim grupama otprilike potreban budžet, ali konkretan odgovor nisam dobila. Odgovor je da ovisi o "mom lifestylu". Slažem se. Pa evo, ja ću napisati blog post o detaljima našeg putovanja. Cijene će se odnositi na potrošeni budžet za supruga i mene. Smještaj uvijek tražimo hotele ili hostele. Nikakav luksuz, ali ni rupe nas ne zanimaju. Zlatna sredina, da lijepo izgleda i što je najbitnije, da je čisto. Suprug obožava pivo, a alkohol je u azijskim zemljama skup, tako da ako niste za alkohol, putovanje će Vam biti oko 700-1000 kn povoljnije. :) Krenimo od početka...
Tajlandska valuta zove se baht. 1 THB = 0,20 HRK

Tajland, osnovne informacije o putovanju

Datum putovanja: 04.01.2016. -26.01.2016. Dvije osobe. Tri tjedna. Valuta: Thai baht.  1THB = 0,20 HRK. Ukupni troškovi iznosili su nam 21.000,00 kn U nastavku pročitajte specifikaciju troškova.

Viza

Hrvatski državljani koji putuju u Tajland trebaju vizu.  Detalje kako dobiti turističku ili tranzitnu vizu možete vidjeti online preko stranice "Generalni konzulat Kraljevine Tajland". Za ishodovanje vize je potrebno doći osobno u Konzulat, a jedna osoba može doći u ime cijele grupe koja putuje pod uvjetom da su ostali putnici vlastoručno potpisali obrazac (formular) za dobivanje vize. Plaćanje isključivo u eurima.
  • Turistička viza - imate pravo na jedan ulaz. Boravak od 60 dana. Valjanost vize 90 dana. Cijena 35€.
  • Turistička viza za višestruke ulaze - Valjanost vize 6 mjeseci. Cijena 150 €.
  • Tranzitna viza - valjanost 3 mjeseca, jedan ulaz. Cijena 30€
  • Non - immigrant viza - jedan ulaz. Valjanost vize 90 dana. Dozvola za boravak od 90 dana. Cijena 60€.
Mi smo uzeli turističke vize. Znači dvije vize koštale su nas 70 €. Avionsku kartu smo kupili na akciji u 9 mjesecu, let iz Zagreb, po cijeni od 322 € za jednu osobu. Znači dvije karte 644 €. Par prijatelja odlučilo je ići s nama, kupili su kartu idući dan po cijeni od 520 €. Tako da, kad vidite akciju, ne čekajte dugo. :) Na kraju nas je osam išlo na put.

Na ulazu za avion za Dhaku (Bangladeš)

Neočekivanih par sati u Bangladešu

Let je trebao biti Zagreb – Beograd - Abu Dhabi - Bangkok, no između Abu Dhabija i Bangkoka uletjela je Dhaka. Kad smo na karti dobili ispit Dhaka moram priznati da sam morala proguglati gdje je to. :) Bangladeš. Par sati u Bangladešu dogodio se zbog kašnjenja leta već u Zagrebu. Do 4.1.2016. zima je bila iznimno blaga, skoro da jakna nije trebala. I onda je na datum našeg leta odlučio pasti snijeg i poremetiti sve. Svaki idući let je kasnio i zbog toga smo preusmjereni na Dhaku. Čekajući let za Bangkok u Bangladešu me dočekala još jedna neugodna situacija. Moja prtljaga zagubljena. Nikad mi se to nije dogodilo na putovanju i baš sam bila u komi. Tješili su oni mene da je to zbog promjene leta i da je kofer vjerojatno već leti u Bangkok, ali svejedno nije ugodno za čuti. Na kraju je sve bilo u redu. Stigli smo u Bangkok prije mog kofera. Čekali smo ga dva sata i napokon smo stigli. Letovi koji su trebali trajati ukupno 17 sati pretvorili su se u 27 sati.
Bangladeš, na aerodromu.

E da, nismo imali kofere nego backpack ruksake, jer je većina ekipe u putnim grupama preporučila da se nose ruksaci. Koja greška. Nikakvu prednost ruksaka nisam primijetila. Samo nedostatke. Pretežak za leđa. Nepraktičan za vađenje stvari, sve izgužvano itd. Bili smo u Bangkoku, na sjeveru, na jugu, nisam primijetila niti jedno područje na kojem bi kofer bio nepraktičan.  Tako da preporuke da nosite 10 nepotrebnih kila na leđima, po meni nikako ne drže vodu. Čim sam se vratila s puta, taj ruksak sam prodala.

Put od aerodroma do hostela

Loša karma se nastavila. S aerodroma smo išli brzim vlakom. Kad smo izišli iz vlaka imali smo još 4 km do hostela. Stali smo na stanici i počeli su prilaziti taksisti, tuk tuk vozači, slučajno prolaznici, dobronamjerni prolaznici i ostali s prijedlozima kako trebamo ići do hostela. Jedan je predložio da idemo busom broj 37, koji ne postoji (shvatili nakon 30 min čekanje), tuk tuk vozač sa svojim prijedlozima. Uglavnom, to je uigrana ekipa prevaranata, što smo naučili u prvih sat vremena na ulicama Bangkoka. Na kraju smo uspjeli uloviti jedan taksi (jer nas je u dolasku bilo 5, ostalih troje će doći za dva dana) koji je primio nas 5 i napokon krenuli prema željno isčekivanom hostelu. Nakon 3 km puf, blagi sudar na raskrižju. Taksist pogođen u prtljažnik. Srećom nikome ništa nije bilo i zadnjih kilometar odlučili smo pješačiti.
Mjesto gdje smo čekali bus kao što se čeka Godot. :)

Naš prvi smještaj, hotel Bangkok.
  Napokon živi i zdravi stigli u Hostel Bangkok, koji izgleda odlično. Sobe uredne, čiste i prozračne. Kupaonice velike i čiste. Sve odlično izgleda. Pogledajte na linku. Uzeli smo sobu za 6 osoba jer nas je bilo 5. Ostali smo u hostelu dva noćenja. Po osobi dva noćenja koštali su 180 kn. Odspavali smo par sati, pa otišli u Khao San Road na klopu, piće i masažu stopala. :) Masaža stopala.... Naj masaže... U Bangoku cijena masaže stopala kreće se od 150 do 250 thb. Mi smo najčešće išli na ove od 150 thb = 30 kn.
Niti jedan smještaj prije puta nismo rezervirali, nego u hodu preko Booking.com Booking.com popust od 15$ iskoristite na linku.

Cijelo vrijeme boravka jeli smo hranu u uličnim restoranima.
  Dan i pol smo proučavali Bangkok u dijelu grada oko Khao San Road ulice. Okolne ulice, hranu, masaže. Bili smo par puta na masaži stopala i jednom na tajlandskoj masaži cijelog tijela. Umirala sam od smijeha jer smo svi u istoj prostoriji, pa kad vidim kako šogora maserka slaže u kockicu. :) I onda si pomislim, joj sad to i mene čeka, a ja sam ukočena kao da sam metlu progutala. :) Poslije te masaže više nisam imala potrebu za tajlandskom masažom. Ha ha ha... Držala sam se provjerenog. Masaža stopala je za mene. :)
Money money...
  Muž i šogor naručili odijelo po mjeri. :) Po povratku u Bangkok će ga isprobati i finalizirati. Update: odijela su i danas u funkciji i dalje odlično izgledaju. Inače, tamo na ulicama svakih 10 metara Vam nude šivanje odijela. Oni uopće nisu imali namjeru naručiti odijelo. Nego smo sjeli u jedan kafić i do nas je sjedio dečko. Ušli smo u priču s njim i ispalo je da je i on jedan od tih koji šivaju. :) Ali smo vidjeli da im dolaze zadovoljni kupci iz cijelog svijeta i pozdravljaju ih. I tako muž i šogor odluče iskoristiti priliku za dobra odijela. Dobro da jesu. :) Nismo išli u obilazak okolnih hramova, premda su stvarno blizu i isplati se otići. Pošto smo se iscrpili u putu, odlučili smo prva dana jesti, odmarati i uživati u masažama. Hrana je jako povoljna. Npr. Pad Thai u uličnim restoranima je 50-60 thb (10-12 kn). Voda je 10 thb (2 kn). Coca Cola 20 thb (4 kn). Alkohol je skup, pa je tako pivo 100-150 thb (20-30 kn).
Bangkok

Seka i ja.

Palačinke. :)

Stalno smo jeli uličnu hranu i nikome ništa nije bilo. Hrana je odlična.

Bangkok

Okolnim ulicama...

Žice svuda oko nas :)

Malo odmora.
  Stigao nam je ostatak ekipe i sad je grupa kompletirana (nas 8). Odlučili smo krenuti na sjever u Chiang Mai. Dečki su otišli kupiti karta za noćni vlak. Da smo kupili unaprijed, bilo bi povoljnije. Ostalo je malo karata, pa je bila kombinacija 2 karte u prvoj klasi (jedna karta 1953 thb = 383 kn), ostale u zajedničkom vagonu po 700 thb (jedna karta 137 kn). Čast za prvu klasu dali su frendici i meni. Bilo je užasno hladno i bučno, tako da oka nismo sklopile. Bilo je bolje ekipi u skupnim vagonima. Tako da nema potrebe da trošite na prvu klasu u vlaku. Sutradan u jutro stigli smo u Chiang Mai. Više o njemu pročitajte ovdje. :) Moje ostale putne blogove pročitajte ovdje.