Vikend u Budimpešti – dojmovi i budžet

0 20,848
Upravo sam se vratila iz Budimpešte. Ovo mi je drugi vikend izlet (prvi put sam išla s prijateljicama preko agencije i busom, ovaj put sa mužem i osobnim automobilom). Dok mi je sve svježe, odlučila sam napisati post koliko košta izlet za dvije osobe u vlastitom aranžmanu.

Osnovne informacije o putovanju Zagreb - Budimpešta

Datum putovanja: 21.09.-23.09.2018. Dvije osobe. Tri dana. Udaljenost Zagreba Budimpešta cca 350 km (cca 3,5h vožnje). Za vrijeme boravka u Budimpešti tečaj 1 kn = 44 HUF Ukupni troškovi iznosili su 310 € (100 € hrana i piće, 210 € putni troškovi i smještaj). U nastavku teksta pročitajte specifikaciju troškova, što posjetiti, gdje jesti, piti i sl.

Putni trošak

• Cestarina HR (Sv. Helena - Goričan) 44 kn
  • Cestarina HR (Goričan - Sv. Helena) 44 kn
  • Mađarska vinjeta 10 € (da, mađarska vinjeta koja vrijedi 10 dana za cijelu zemlju je jeftinija od hrvatske cestarine of Zagreba do Goričana i natrag).
  • Gorivo cca 500 kn

Parking

Subotom i nedjeljom u Budimpešti parking se ne plaća. Na ulici se da pronaći mjesta . Ako idete radnim danima, ovisno o zoni, parking ćete platiti od 175 HUF (4 kn) do 440 HUF (10 kn). Za vrijeme boravka, mi smo platili dva sata parkinga u zoni gdje je bilo po 440 HUF (10 kn). Na Citadelli se plaća parking svakog dana i iznosi 550 HUF (12,5 kn) po satu.
Pogled na grad sa Citadelle.

Gdje odsjesti u Budimpešti?

Rujan je prilično je popularan za posjet Budimpešti, pa je preko booking.com  statistici bilo zauzeto oko 92% smještajnih jedinica. Nismo htjeli biti daleko od centra grada, pa smo rezervirali predivan smještaj (bar tako izgleda na Bookingu) u hostelu (privatna soba za dvije osobe) Das Nest Budapest. Ima jako dobru ocjenu, 8.7, a smješten je u najstrožem centru Pešte. Kad smo stigli u Das Nest Budapest, toliko smo bili šokirani izgledom da sam zaboravila slikati i baš mi je krivo zbog toga. Osim što je smještaj očajan, još očajniji je bio ustajali miris od kojeg me odmah zaboljela glava. Uz sve to, prijašnji gost je zabunom odnio ključ sa sobom, pa našu privatnu sobu uopće ne bi mogli zaključati. Premda je cura bila jako ljubazna, ponudila popust, ispričala se, nismo mogli ostati tamo, miris je bio nepodnošljiv.  Smještaj je trebao koštati 138€ za dva noćenja. Našli smo super novi smještaj kilometar dalje od prvog. Potpuno nova gradnja, novi namještaj, sve čisto i 17€ povoljnije. 118€ za dva noćenja. "Maple Tree Budget Apartmants", studio za dvije osobe.  Ono što nam je neshvatljivo da tako novi i dobro opremljeni apartmani nemaju klimatizaciju. Za klimatizaciju im na stranici im piše "dostupno na zahtjev" pa pretpostavljm da imju nekoliko apartmana s klimom. Uglavnom, ukoliko putujete za toplijeg vremena, svkako provjerite. Iskoristili smo i Booking.com popust, pa će mi se vratiti 15$. Booking.com popust od 15$ iskoristite na linku.
Pogled ne grad sa Citadelle.

Hrana u Budimpešti

Svi koje me poznaju bar 24h shvate koliko ja mogu pojesti i da nisam izbirljiva. Volim jesti sve. Slana hrana u Budimpešti jako me razočarala. Ajmo krenuti od ukusnih stvari, deserti. Tradicionalni mađarski desert Chimney Cake kupila sam na štandu kod Matthiasove crkve i platila ga 1400HUF. Bio je jako ukusan. Ogroman je i taman količina za dvije osobe. U starom gradu obavezno odite na poznatu kremšnitu u Budavar Ruszwurm Cukraszda, koja je navodno kreirana za caricu Sissy Elizabetu, kad je prilikom posjete poželjela pitu, ali ne neku običnu nego svu od kreme.
Kremšnita napravljena po željama carine Sissy.
Bila sam u Budimpešti 2014.te i jeli smo gulaš u For Sale Pub. U sjećanju mi je ostalo da je gulaš bio jako dobar. Osim dobre hrane to je kult mjesto zbog ambijenta. Cijeli prostor oblijepljen je paprićima koji gosti ostave (strop, zidovi), na podu su ljuskice od oljuštenog kirikija. Preporuka da tamo odete na gulaš.
For Sale Pub.
Ovaj put smo guglali gdje otići na dobru mađarsku hranu i odluka pala na "Kek Rozsa" (Plava ruža). Muž je naručio  goveđi gulaš (1200 HUF / 27 kn), ja grilane svinjske medaljone zarolane u špeku s umakom od zelenog papra (2500HUF / 57 kn). Navodno mađari jako dobro pripremaju svinjetinu, pa da probamo. Moji medaljoni su bili suhi, preljev od papra taman fino papren, ali premasan. Previše se osjeća težina vrhnja. Pire krumpir prosječan. Mužev gulaš prosječan. Uz jelo sam pila odlično pivo od višnje Mort Subite (500 HUF / 11 kn).
Mađarski gulaš i svinjski medaljonu zarolani u špek.
Da me ne bi krivo shvatili, oba jela su bila korektna, bez problema se daju pojesti. Ali nisu baš ukusna i ne bi ih poželjela pojesti opet. Jako su masna i teško padaju na želudac. Ono što nam je bilo nevjerojatno je činjanica da se npr. gulaš u sesvetskoj pivnici "Kutak" uopće ne da staviti u istu rečenicu s ovim (na prilično hypanom mjestu u sred Budimpešte). Izjava mog muža dobro opisuje situaciju: "ne znam jesi ti mene navikla ili što već, ali ta tvoja zdrava hrana je puno ukusnija". :)
Preporuča šefa kuhinje.
Slike jela.
Izbor piva u Kek Rozsu
Neugodno iskustvo doživjeli smo naručivši na oko sjajan sendvič sa sirom i salatom u Ambers French Bakery & Cafe. Ispod jedne (tanke) kriške sira i malo salate, nalazi se hrpa karameliziranog luka koji je cijeli sendvič učinio preslatkim. Sve što sam mogla napraviti je odstraniti donji dio kruha skupa s karameliziranim lukom i pojesti gornji dio sa sirom. Dva sedviča platili smo 2580 HUF (60 kn).
Sendviči u Ambers pekari.
Sve bordo na slici je karamelizirani šećer.
Ako želite pojesti odličan burger, preporučam Kandallo Craft Beer Pub. Burgera s jalapeno paprikom platiti ćete 2560 HUF (58 kn). Da, nije jeftin, ali je zaista fenomenalan. Meso je čista govedina, sočna, peciva vrhunska, jednostavno sjajno.
Odličan jalapeno burger u Kandallu.
Uz burger idu i odlična craft piva.

Kafići

Šetali smo ulicama Budimpešte. Ako nam se neki kutak svidio, sjeli bi na piće. Jako je živo i ima odličnih kafića. Jako dobar dio centra je Židovska četvrt (Gozsdu Udvar).
Židovska četvrt (Gozsdu Udvar), ulaz u dio s kafićima.
Kafić unutar Gozsdu Udvar bloka.
Jedan od dvorišnih kafića koji je jako ugodan zove se Mika Garden. Ako ćete ići tamo preporučam limunadu od marakuje. Odavno nisam pila tako nešto ukusno. 3dcl platiti ćete 560HUF (~13 kn), 5dcl 860HUF (~20 kn). Nasuprot Mika Gardena nalazi se Gozsdu udvar  (Gozsdu dvorišta). To su  cijeli niz kafića kroz dvije ulice koje se križaju. Svaki je poseban na svoj način. Interijeri su divni i svakako vrijedi prošetati ovim dijelom grada.
Mika Garden.
Limunada od marakuje.
Posjetili smo i kultni alternativni bar Szimpla Kert, jedan od poznatih Budimpeštanskih ruševnih pubova. Bili smo kratko na večer da bacimo oko. Nije naša "brija", pa se nismo zadržavali.
Szimpla Kert.

Pivo

Mađari su prilično ozbiljno shvatiti priču s craft pivo revolucijom, pa je izbor piva izuzetno šarolik. Čak i u hladnjacima supermarketa dva glavna branda Dreher i Soproni imaju IPA pivo u limenci. Muž je probao ovo od Drehera i kaže da je sasvim solidno. Cijena za 0,5l? Sitnica: 259 HUF (manje od 6kn).

Brijačnice

Vezano uz ovaj gore IPA/hipster teme idu i brijačnice. I to ne pričamo o nekom frizeru koji usput nudi i brijanje. To su baš "old school" brijačnice sa velikim staklenim izlozima. Da, vjerojatno većinu prometa ostvaruju šišanjem, ali su uređene prvenstveno kako bi izgledale brijačnice iz američkih gangsterskih filmove (znate one scene kad se mafijaš zamjeni sa bricom i onda malo jače stisne britvu o vrat "mušterije" kako bi ovaj vratio lovu ili što već :-).

Šetnja gradom

Grad ima impresivnu arhitekturu. Građevine, mostovi, Citadella, Parlament... Gdje god se okreneš, imaš nešto čemu se možeš diviti. Uzmite si jedan dan za razgledavanje. Prošli put kad sam bila sa curama išla sam na noćno krstarenje od 2 sata Dunavom i bilo je odlično. Ne sjećam se cijene, ali nije bilo skupo. Kažu da je Budimpešta najljepša noću i zbilja je. Posebno vozeći se Dunovom ispod mostova i super pogledom na sve građevine u okolici.
Šetnja jednom od glavnih turističkih ulica, Vaci utca.
Parlament noću, pogled iz broda tokom vožnje Dunavom.
Budimpešta noću.
Noćna šetnja gradom.
Lančani most.

Lokacije za slikanje

Svaki kutak grada je zanimljiv i nećete ostati bez inspiracije za slikanje. :) Posebno bi izdvojila Matthiasovu crkvu, jer osim što ima predivne lukove gdje nastaju spektakularne slike, pogled od gore je impresivan. Druga lokacija s pogledom na grad je Citadella.
Predivan pogled na Parlament. Lokacija: Matthiasova crkva.
Matthias crkva u Budimpešti.
Pogled na Parlament.
Pogled sa Citadelle.

Ostalo

Još neke stvari koje smo uočili, a mogle bi biti zanimljive.

Beskućnici

Iznenadio nas je veliki broj klošara i beskućnika. Da, muž radi razliku između te dvije kategorije: beskućnici su ljudi koji su zaista u problemu, nemaju krov nad glavnom i često imaju psihičke probleme koji ih onemogućavaju da ponovno stnau na noge. Klošare s druge strane definira kao ekipu koja se ustaje iza 10h, gluvari po kvartu žicajući za kavu/pivo i pretjerano često koriste riječi "frende" i "buraz" (pri čemu su "e" u "frende" i "a" u buray dugački i uzlazni "frendeeeEEEE - eee"). U centru je doslovno nemoguće preći 200 metara a da negdje ne vidite beskućnika.

Maskirne hlače

Maskire hlače (onaj klasični "woodland" uzorak) su još uvijek "stvar" u Mađarskoj. Totalno nam je nejasno zašto, ali broj likova koji se tako šeću po gradu je dovoljan da čovjek to primjeti.

Imigranti

Broj neeuropskih imigranata u Budimpešti je prilično velik. Ima zaista puno Azijata,  ali čini se i Arapa, ali njih je dosta teško razlikovati od domicilnih Roma kojih je u Mađarskoj prema zadnjem popisu iz 2011. 316.000, ali im se stvarni broj procjenjuje na između 450.000 i 1.000.000.

Ostali putni blogovi

Moja putovanja možeš pratiti i na Instagram profilu @my_off_days Moje ostale putne blogove pročitajte ovdje. Istanbul – detaljan info i budžet za 5 dana. Kanarski otoci – detaljan info i budžet za tjedan dana. Tajland – detaljan info i budžet za 20 dana.